Snart flygfärdig

Dotter håller på att flytta ut, om några veckor. Hon packar lite grann varje dag. idag packade hon sina mediciner, det blev väldigt tomt i skafferiet, en halv hyllmeter gapar öde. Det blir ju faktiskt en epok hemma som tar slut. Känns konstigt. Man vänjer sig ju vid det mesta, det blir liksom normal vardag. Nu ska vi vänja oss vid en annan tillvaro. Utan henne hemma, med allt vad det innebär. Finns en risk att jag kommer att vakna på nätterna av att hon INTE är hemma och hostar. Det är ju inte så att jag vill att hon ska hosta, men jag har på sätt och vis vant mig vid det. Eller snarare, vi brukar reagera när vi inte har hört det på ett tag. Å andra sidan, hostar hon mer eller annorlunda än normalt så reagerar vi ju på det också.
Hon kommer hem och hälsar på ibland. Gott!


Kommentarer
Postat av: Tigerlilja

Nog skaffar man sig besynnerliga vanor, och sen ska man plötsligt vänja sig av. Det går bra!

2008-08-05 @ 14:54:58
URL: http://tigerliljan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0